31 березня 2017р.
Сміх – то радість!
Сміх – то сила!
Сміх – то, насамперед, життя!

Сьогодні світ кипить дивами.
Вужі літають  з ластівками.
Криницю чистить сажотрус.
Тіка від жаби чорногуз.
Дірявим ситом із ріки
Рак носить воду на грядки.
А на грядках не пагінці –
Ростуть на дріжджах окунці.
Їх вітер скошує косою.
Танцює сірий вовк з козою…
Я сію букви на папір.
А як не віриш – то й не вір.
(Звучить музика з мультфільму «Пластилінова ворона». В зал заходять клоуни Бім і Бом).
Бім. Добрий день, Бом!
Бом. Добрий день, Бім!
Бім. Чого це ти сьогодні такий радісний? В тебе що, день народження?
Бом. Та ні, сьогодні велике свято. День гумору. Подивися,  скільки  дітей зібралося на першоквітневу математичну гуморину.
Бім. Добрий день! Вітаю з святом.
Як у залі вас багато!
Будем разом веселитись,
Будем усмішки читати!
Бом. Мама вранці замість цукру
Чай із сіллю подавала,
Та ніхто не зрозумів,
Що вона пожартувала.
Бім. А моя сестра маленька
Теж сьогодні жартувала:
У портфель мій замість книг
Іграшки свої поклала.
Бом. Було йому не до смішок,
Хоч і клас весь реготав,
Коли раптом замість книжок
Слоненятко він дістав.
Бім. А у вас спина вся біла,
- Всім Тетянка говорила.
Ми обтрушуватись стали,
А вона пожартувала.
Бом. Ви хустинку загубили,
- Хтось кричить тобі услід.
Друже, глянь, та ти ж сьогодні
Вдягнув піджак навиворіт.
Бім. Я уваги не звертаю,
Йду собі і посміхаюсь.
Та ще й сам із усіма
Пожартувати намагаюсь.
Бом (разом). Якщо любите жартувати
І не хочете нудьгувати,
То заходьте на гостину
На Квітневу математичну гуморину!
Бом. Ми не будем нудьгувати,
Тож давайте починати.

В країні Математика
Є місто Цифроград.
Там знають математику
Всі мешканці підряд.
Все місто розташоване

На вулицях – квадратах,
Там їздять в різні сторони
На двійках самокатах

Не треба для плетіння
Там купувати спиці,
Бо для такої справи
Придатні одиниці.
Стоять стільці – четвірки,

Під липами, під в’язами
Там грають музиканти.
Як вісімки зав’язані
У них на шиях банти.

Там запитають вартові:
«Ви правила учили?»
Як відповідь дасте їм ви,
Що двічі два – чотири,
Відкриються десятки,
І варта стане в ряд.
Вас ввічливо запросять.

Є там традиції такі,
Є звичаї й порядки,
Ворота там стоять міські,
Що схожі на десятки.

Як тільки холоднішає,
То там відомо всім:
Щоб дрова нарубати,
Береться цифра «7».

Там двійки, наче коні,
Дітей везуть до школи,
З дванадцятками вертають,
Їм успіхів бажають.

Хто це хоч раз побачив,
Той зразу ж відповість,
Що труби в них – неначе
Велика цифра «6».

В чудове місто прикладів
і задач.

 

 

 

Друзі познайомтеся з мешканцями нашого міста…..(цифри)
Стародавній математик Піфагор стверджував, що «числа правлять світом».  Він створив школу однодумців, які вважали, що числа несуть з собою добро і зло, щастя і нещастя. Була створена наука нумерологія.
1. Одиниця – це символ слави і могутності.
            Ось 1, чи одиниця,
            І тонка, й пряма, як спиця.
2. Число 2 – це символ любові й постійності, це м’якість і тактовність, прагнення залагодити гострі кути.
            А оце ось цифра 2,
            В неї кругла голова,
            Довгий хвіст, зігнута шийка,
            Отака, як бачиш, двійка!
3. Число три у давнину символізувалося трикутником, який означає минуле, сучасне і майбутнє.
            Перші цифри – дві сестри,
            Ось і третя – цифра 3.
            Трійку, третій із значків,
            Складено із двох гачків.
4. Четвірка в давнину вважалася символом міцності і стійкості.
            Ось четвірка жартівливо
            Випинає лікоть вліво.
5. А от число 5 Піфагор вважав найщасливішим з усіх чисел. У старовину це число було символом ризику, енергії і незалежності.
            Потім вийшла погулять
            На папері цифра 5.
            Руку в право простягнула,
            Ніжку бубличком зігнула.
6. Число 6 Піфагор вважав дивовижним числом.  Шість ділиться на 1; 2; 3. Якщо ці числа додати, або помножити, вийде 6.
            Цифра 6 – немов замок:
            Знизу – круг,
            Вгорі – гачок.
7. Число 7 вважалося священним числом. Можливо, тому, що людина сприймає світ через 7 отворів у голові: очі, вуха, ніздрі, рот.
            Цифра 7 – як кочерга,
            В неї лиш одна нога.
8. Число 8 давні люди вважали втіленням надійності, доведеної до досконалості.
            В цифри 8 – два кільця
            Без початку, без кінця.
9. Числу 9 у давнину приписували таємничу силу: в одних народів – добру, в інших – недобру. Дев’ятка стала символом матеріального успіху.
            Цифра 9, чи дев’ятка, -
            Наче в цирку акробатка:
            Сторчака як перевернеться,
            Зразу шісткою обернеться.
Нуль.
            Кругла, наче буква О,
            Цифра нуль, або ніщо.
            Як стоїть він сам-самісінький,
            То й не значить нічогісінько.
І. Будь-якому числу піфагорійці відводили свою роль. А значно пізніше в самому центрі Будапешта (Угорщина) було встановлено пам’ятник нулю.

Пам’ятники числам
1. Чи зумієте ви , діти, 60 на 5 ділити?            (так, 12)
2. До чого зайві тут слова? Помножте 35 на 2!            (70)
3. Дуже легко вам знайти квадрат від числа шести!        (36)
4. Всі дізнатись будуть раді – скільки буде 7 в квадраті?    (49)
5. Вам пропонуємо знайти суму двохсот і тридцяти.        (230)
6. На 5  120 поділіть, і всі нам частку ви скажіть.        (24)
7. 38  в одну мить ви від сотні відніміть.            (62)

АРИФМЕТИЧНІ І ЛОГІЧНІ ЗАГАДКИ
У бабусі Даші онук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у бабусі онуків?
(Один)
Термометр показує плюс 15 градусів. Скільки градусів покажуть два таких термометра?
(15)
Вантажівка їхала в село. По дорозі на зустріч їхало 4 легкові машини. Скільки машин їхало в село?
(Одна)
У парку 8 лавок. Три пофарбували. Скільки лавок стало в парку?
(Вісім)
Що завжди збільшується і ніколи не зменшується?
(Вік)
Чим більше з неї береш, тим більше стає... Що це?
(Яма)
На що найбільше схожа половина апельсина?
(На другу половину апельсина)
В якому місяці 28 днів?
(У кожному місяці є 28-е число)
Якою рукою краще розмішувати чай?
(Краще все-таки розмішувати ложечкою)
У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі?
Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали поїзда 3 години. Скільки годин чекав поїзда кожен з них?

Чому я спізнився?
Це я запізнився до вас на урок?
Та знаєте, скільки я звідав морок?!
А ви поміркуйте: уранці спросоння
будильник ударив мене по долоні.
Хотів я проснутись, та, бісова сплюха,
подушка мені приліпилась до вуха.
Почав я взуватись, а тут черевик
вчинив на всю хату і лемент, і крик:
- Куди ти від мене сховав мою ногу?
- Прийшлося бабусю гукать на підмогу.
- А вийшов – надворі попав у біду:
дід вишні обносив у нашім саду.
Так я того діда вже так налякав,
що сам на бігу розпанахав рукав.
А потім я довго втікав од кота:
бляшанку чіпляв він мені до хвоста.
Якого хвоста? Кіт же просто не знає
про те, що хвостів у дітей не буває.
А потім зненацька, ще й посеред шляху
накинулась річка на мене, невдаху.
Відкинув я річку подалі від книг,
а сам – то вже ледь роздягнутися встиг!
Ну й плавала річка у мене на спині –
аж губи у неї зробилися сині!
А потім… А потім страшна, аж зелена,
копиця з розгону полізла на мене!
А потім… Ось бачьте, під оком – синець!
То в мене з рогатки вціляв горобець!
А потім… Та, врешті, хіба цього мало?
Коли б ви хоч трохи такого зазнали,
то ви б не питали нікого й ніколи,
чого це до хлопців спізняються школи…
В. Моруга

В небезпечнім океані
Нерозв’язаних задач
Цей сумний, похмурий острів
Зветься Островом Невдач.
Все там хибне і неправильне –
Від повітря до води.
Не повернетесь додому,
Як потрапити туди.
Тож нехай вас не дивує –
Всім там Помилка керує!

Помилка: А, старі знайомі! Давно з вами не бачилися … Ну, зізнавайтесь, що нового в зошитах накоїли? Та не соромтеся, я все одно довідаюсь. Гей асистенти мої, сюди… Ну доповідайте, що нового в нашій підшефній школі. Напевно двійок у діточок багато?
1: Та ніби не так уже й багато…
П: Це погано… Невже вони зовсім зіпсувалися? Ану, пригадайте, хто як біля дошки відповідав, хто що в зошиті написав – невже нічого особливого не помітили?
1: Ось Василько з 6-го класу розв’язав задачу і в нього вийшло, що на фабриці працювало 32,5 робітників.
2: А Петрик з 5-го класу написав, що в класі було 10 учнів, з них 17 – хлопці.
П: Молодці, хлопці! А дівчата там які – теж хороші й всі відмінниці?
1: Оля з 6-го класу написала, що магазин продав 12,3 пар взуття.
П: І вона хороша дівчинка. Оголошую їм усім подяку. А хто ж там найвидатніший учень?
2: Мабуть, Артем … він таблицю множення ледь-ледь у 6-му класі вивчив…
1: А потім одразу й забув.
2: А в прикладах він тільки відповіді списує, навіть з калькулятором лінується обчислювати.
П: А задачі, задачі він розв’язує?
1: Артем розв’язував задачу,
Вагу батона  «Х» позначив.
І в нього вийшло, що батон
Важить 48 тонн!
2: Щоб цього «велетня» підняти,
Підйомні крани треба брати!
П: Молодець… Це дійсно гарний учень. А як у всьому іншому? У зошитах, напевно, така охайність, що дивитися неприємно?
2: У нього зошити будні,
А в них помилки одні.
У плямах руки і підручник.
Цей Артем – хороший учень!
П: Хороший, кажеш? Та хіба це називається хороший учень? Він просто чудовий! Він заслуговує на нагороду як би з ним зустрітися?
1: Та він десь тут недалеко.
П: Як недалеко? Негайно привести його сюди. Я йому запрошення передам: «Запрошюу вгосте. помелка»
2: А якщо він не захоче. Йому дівчатка обіцяли допомогти з математикою.
П: Як не захоче? Що він не розуміє, з ким йому  краще товаришувати – зі мною чи з тими відмінницями?
2: З вами, з вами…
П: Отож – бо й воно.
1: А якщо він все таки не захоче?
П: А як не захоче – силоміць приведіть! Кроком руш!
(Музика з мультфільму)
1: Ти Артем?
А: Так…
2: Тоді пішли з нами.
А: Куди?
1: До нашої господині.
2: До пані Помилки.
А: Не піду. Досить з мене помилок! (помічники повертаються до Помилки)
П: І вам не соромно? Удвох з одним хлопчиськом впоратися не змогли!  Доведеться самій до справи братися. Сховайтеся.
(підходить до Артема)
П: Добрий день,  хлопчику… який ти блідий… поїсти треба…
А: Та як тут поїсти, коли за все задачі розв’язувати треба.
П: А тут недалеко пиріжки продають. І не за задачі – за гроші. В тебе гроші є?
А: Є…28 копійок.
П: Так, не густо… але нічого. Пиріжки в нас дешеві: 7 копійок штука.
А: 7 копійок? Таких пиріжків не буває.
П: Це у вас не буває, а в мене буває. Береш свої 28 копійок і купуєш 13 пиріжків.
А: 13?!!  Щось дуже багато.
П: Чим більше, тим краще.
А: Так грошей не вистачить.
П: Не турбуйся, вистачить. Ось дивися
Вийшло рівно 13 пиріжків
А: Тут теж щось неправильно.
П: Який ти недовірливий! Що ж, перевіримо ще, але це останній раз. Множення перевіряється додаванням:

Отже, все вирішено: купуємо 13 пиріжків, 6 можеш сам з’їсти, 6 мені віддаси (за добру пораду), а решту з’їсть мій кіт.
А: Який ще кіт?
П: Як, ти мого кота не помітив? Красень, а не кіт! Величезний, хвіст трубою, одне зелене око і 6 ніг.
А: Ні. 6 ніг – таких котів не буває.
П: Це у вас не буває. А в мене все буває! Ось дивися: один кіт має 4 ноги, буває?
А: Буває.
П: Так і напишемо: 4 ноги – 1 кіт, 2 ноги - …
А: Постривай, таких котів не буває.
П: А якщо не буває – напишемо 0 котів. А тепер додаємо:
Ось і одержали: 1 кіт має 6 ніг.
Ой, що це з тобою?!!! Помічники до мене! (Виводять Артема)

 Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Так чи ні?».
Я запитання задаю
І вашу відповідь чекаю.
А відповідь давай мені
Одним лиш словом «так» чи «ні».
1. Розповів сусід мені,
Що людина не росте вві сні.
А ти дай відповідь мені
Це «так» чи «ні»? (Ні)
2. Найвищий бал у школі — одиниця,
Щоб заробить його, немало треба потрудиться.
Відповідай, коли мастак,
Це «ні» чи «так». (Ні)
3. Співа карась на глибині
Чарівні голосні пісні.
Цікаво знати і мені
Це «так» чи «ні»? (Ні)
4. Оленка мультики дивитись полюбляє
І ось таке мені сьогодні заявляє:
Що Том і Джері з мультика «Ну, постривай!».
Це «так» чи «ні»? Відповідай! (Ні)
5. А ось іще одна цікава новина,
Що черепашки-ніндзя — це «На-на».
То хто ж дасть відповідь мені
Це «так» чи «ні»? (Ні)

Гумористична хвилинка
Один хлопчисько навчається в першому класі. Його сім’я  складається з чотирьох чоловік. Мама встає о сьомій годині  і витрачає на одягання десять хвилин. Зате тато чистить зуби п’ять хвилин. Бабуся ходить в магазин стільки, скільки мама одягається  плюс тато чистить зуби. А дідусь читає газети скільки бабуся ходить в магазин мінус о котрій встає мама.
Коли вони всі разом, вони починають будити хлопчиська з першого класу. На це йде час читання дідусевих газет плюс бабусине ходіння в магазин.
Коли хлопчисько з першого класу прокидається, він потягується стільки часу, скільки вдягається мама плюс татова чистка зубів. А вмивається він, скільки йде на дідусеві газети, поділені на бабусин магазин. На уроки він запізнюється на стільки хвилин, скільки він потягається плюс умивається мінус мамине вставання, помножене на татові зуби.
Запитується, хто ж цей хлопчисько?

Весела вікторина  «Всяка всячина»
1. Яке місто вважають центром гумору в Україні?
2. Які телевізійні передачі, що продовжують життя сміхом ви знаєте?
3. Горіло 6 свічок, одна з них погасла. Скільки свічок залишилося?
4. Діда звуть Павлом Івановичем, його внука – Михайлом Миколайовичем. Як звуть внукового батька?
5. За книгу заплатили 10грн. та ще половину вартості книги. Скільки коштує книга?
6. На столі стоїть 5 склянок з полуницями. Олег з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось?
7. Що спільного мають відоме дерево «береза» та наш підручник «Алгебра»?
8. Одному з них яблуко, що впало на голову, допомогло зробити відкриття. Другий винайшов закон, купаючись у ванній. А третій взагалі жив у бочці. Назвіть цих учених.
9. Що б це означало: на дубі сидить русалка, а під дубом написано 2*2=5.
10. Рибалка ловив рибу. На запитання: «Скільки ти впіймав риби?»,  відповів:«Половину восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста». Скільки ж це?
11. Чим: гарними словами, сльозами, криками, погрозами, кулаками, клятвами, гарячими благаннями або чимось іншим можна переконати математика в тому, що дві дані прямі паралельні?

Зайві слова
Які слова в цьому ряду зайві?
Сіно, чотири, вода, трава, дев’ять, книжка, одинадцять, вісім, десять, халва, три, шість, один, літо, два, п’ять, сім.

Знайди число 7 у поданих словах
Осінь, зовсім, просинь, усім, посів, передовсім, сірий, сім’я, кросівки, вісім.

Знайди якомога більше «трійок» у поданих словах
Трап, стригти, сестри, гострити, Петрик, постріл, хитрий, настрій, тривога, старт, Дмитрик, ватра, вітрина, майстри, стриже, тритон, люстра, гетри, Стрий, трикотаж, струмінь.

Математика в казках
1. Усім відома українська народна казка «Рукавичка». Скільки звірів жило в рукавичці? (семеро: ведмідь, кабан, вовк, лисичка, зайчик, жабка, мишка)
2. Скільки бременських музикантів у однойменній казці братів Гримм «Бременські музиканти».  (четверо: осел, собака, кіт, півень).
3. За яку ціну дід купив козу в казці «Коза-дереза». (за три копи)
4. Хто допомагав дідові тягти ріпку? Скільки їх було? (п’ятеро: дід, бабка, внучка, жучка, кішка, мишка)
5. У казці «Пан Коцький» був епізод, коли звірі готували обід для Пана Коцького. Скільки було цих звірів?  (четверо: ведмідь, кабан, вовк, зайчик)
6. Який зріст Дюймовочки? (2см 54мм)

Бім. А тепер всю дітвору
Я запрошую на гру. (Гра «Ми теж».  На кожну репліку ведучого діти відповідають «Ми теж»).
— Я сьогодні в зоопарку був!
— Ми теж.
— Там багато я звірів зустрів.
— Ми теж.
— Я ведмедя бурого бачив.
— Ми теж.
— Там верблюд плюється!
— Ми теж.
— Мавпа кривляється.
— Ми теж.
— Вовк кусається.
— Ми теж.
— Пташки гойдаються на гілках.
— Ми теж.
— Змії голосно шиплять.
— Ми теж.
— А ще я бачив слоненятко.
— Ми теж.
— Воно схоже на поросятко.
— Ми теж.
— Такі цікаві звірі.
— Ми теж.

ЧАСТІВКИ
1-а дівчина.
Став будильничок дзвонити,
Щоб Олега розбудити.
Зранку він вставать не хоче,
Бо гуляв він до півночі.
2-а дівчина.
Правила всі поведінки
Маша добре знає,
Та поспати дуже любить,
В школу просипає.
3-я дівчина.
Вміє Іра рахувати,
Та не хоче охайно писати.
Цифру лиш одну затерла,
Дірку в зошиті протерла.
4-а дівчина.
Настя дівчинка завзята.
Дуже любить рахувати.
Переплутала всі цифри:
Сім плюс два вийшло чотири.
5-а дівчина.
Діма любить фізкультуру,
Має він міцну фігуру.
Він уроки не вивчає,
Цілий день м’яча ганяє.
6-а дівчина.
Місяць вже на небі сяє,
А Сашко спать не лягає.
Щоб виправить одиницю,
Учить множення таблицю.
7-а дівчина.
Юля любить малювати
І гарно співає.
Щоб у класі не писати,
Зошит забуває.

Бім. Перше квітня всі чекають,
Бо жартувати полюбляють,
Маєш добрий слух і зір,
Та нікому ти не вір.
Зранку і до вечора
Жарти ці лунають.
І дорослі, й дітвора
Усмішками сяють.

Одного разу Евкліда запитали:
- Чому б ти віддав перевагу - двом цілим яблукам чи чотирьом половинкам?
- Чотирьом половинкам, - відповів Евклід.
- Але хіба це не одне й те саме?
- Звичайно, ні. Адже обравши половинки, я відразу побачу, червиві ці яблука чи ні.

Запасливий
— Знову мокрі черевики?! —
Сварить Вову мати.—
Ти, мабуть, в усіх калюжах
Встигнув побувати?
— Що ви, мамо,— каже Вова,—
Не хвилюйтесь дуже:
Ще й на завтра залишилось
Чотири калюжі!

Обчислення
На уроці математики:
— Скільки буде, якщо вісім поділити навпіл? — запитує вчителька.
— Якщо уздовж, то дві трієчки, а якщо поперек, то два нуля, — відповідає Вовочка.

Нерівність
— Соломоне, скільки буде сім на вісім?
— А ми продаємо чи купуємо?

Першокласник прийшов зі школи.
- Що нового ти дізнався сьогодні?
- Сергійко вчив мене стрибати через східці, Олесь – ходити на руках, Дмитро – ворушити вухами.
- Ну, а на уроці про що говорили?
- Що у квадрата всі сторони рівні. Та хто цього не знає?

- Скільки у вашому класі відмінників?
- Без мене четверо.
- Чому без тебе?
- Я ж не відмінник.

- Скільки учнів у вашому класі?
- З учителькою 10.
- А без учительки?
- Без учительки всі розбіжаться.

- Скільки тобі років?
- 11.
- Та тобі ж у минулому році було тільки 5, отже, в цьому році повинно бути 6 !
- У минулому 5, у цьому 6, а разом 11.

- Якщо я дам тобі 2 кролики і твій батько дасть 2 кролики, скільки всього у тебе буде кроликів?
- П’ять.
- Як це?
- А у мене вже є один.            

Бом.
Якщо хочеш досягнути
В житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер, -
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
 Може мудра голова.

Бім. Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям:
Коли десь ти помилився,-
Хтось поплатиться життям.

Бом. Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав!
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Все чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись

Бім. З вами весело було,
Та пора прощатися.
Із такими жартунами
Важко розлучатися.

Бом. Ви про нас не забувайте,
Згадуйте нас повсякчас,
А сьогодні всі приймайте
Побажання ці від нас.

Бім і Бом (разом).
Завжди з гумором дружіть,
Смійтеся і не тужіть!